zaterdag 4 juli 2009

Aquasculptuur (1)

Onder watersculpturen verstaat men blijkbaar iets anders: beelden die iets met water te maken hebben. Ze bevinden zich bijvoorbeeld in een tuin, in een park of op een plein.
Dit is een aquasculptuur. Het is stromend water afkomstig uit een fontein op het Kruidenplein in Diemen. Het water is gefotografeerd met een snelle sluitertijd zodat het op een sculptuur lijkt.

Eigenlijk is deze hybride camera niet geschikt voor dit soort werk, te traag maar de Fuji is handig in gebruik. De man in de stoel zal zich ongetwijfeld hebben afgevraagd wat ik deed, maar hij bleef lekker zitten. Ook kwamen er kinderen langs, maar van hen kreeg ik evenmin iets te horen.

Deze opnamen heb ik vanavond gemaakt, het was bijna negen uur. De zon gaat onder. Op de foto is dat aan de rechterkant. Het licht dat op de onderkant van het waterbekken valt - er onstaat een mooi lichtbruin patina - is reflectie. En de oplichtende hemel in de ruiten van de woningen, eveneens aan de rechterkant, is spiegelbeeldig. Licht verrast me altijd weer, zeker als ik thuis ben (en achter m'n beeldscherm zit).

Info

  • Locatie: Kruidenplein, Diemen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten