zondag 13 december 2009

Egeldonk (2)

Vanmorgen was ik weer in Egeldonk. Na een uur of drie krijg ik erg koude handen. Ik besluit alleen nog even de binnenstraat te bekijken. De boom is wit van het stof dat vrijkomt tijdens de sloop. Rijp laat nog even op zich wachten, ook al wordt het steeds kouder. Eindelijk winter.
Dit is een van de voormalige stortkokers. Nog heel wat verdiepingen te gaan. Ik sta op de zevende.
En wie klimmen daar over het hek van het andere deel van Egeldonk als ik eenmaal in de binnenstraat ben? Dat zijn AZHQ en RAPS.
Ze laten hun ontwerpschetsen zien.
Aan het eind van de middag staat het volgens RASP op de muur. We hebben het nog even over deze plek waar AZHQ de meeste pieces ooit heeft gezet. Want de flat staat al twee jaar leeg. We stellen vast dat het toch wel jammer is. Waar moeten ze nou straks hun pieces zetten?
Het Stadsdeel zou gewoon een flat moeten laten staan, eventueel beperkt tot drie etages. Om het beheersbaar te houden, want anders wordt het natuurlijk de hangplek voor zwervers, junks en andere onverlaten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten