zaterdag 9 mei 2009

Open Source

Koningin Beatrix zit op een stoel op de eerste rij. Rechts van haar bevindt zich de pers. De pers staat netjes achter een fragiel hekje. De camera's hangen vooral op de buik. Het zijn voornamelijk blanke mannen die hier staan. De meest actieve man is zwart, het lijkt alsof hij op het punt staat om van het podium af te springen.
Ik sta relatief hoog want ik ben op een grijze afvalcontainer geklommen. Het is de plek die mij uit de brand helpt. Want ik ben klein van stuk en ik kom veel te laat aan op de atletiekbaan waar de koningin de officiƫle opening van Open Source zal verrichten.
Dit is kleine Hugo. Hij voert samen met andere kinderen een toneelstukje op.
Dit ventje komt een paar keer naar me toe. Misschien vraagt hij zich af waarom ik hier als enige op een verhoging sta. Ben ik zo belangrijk? Hier sta ik achter het hek. Tja, denk ik dan, dat schiet niet op. Ik pak m'n fiets en probeer er achter te komen welke route het gezelschap zal nemen. Ik sta op een muurtje zodat ze me niet meer kan ontgaan. Toch neemt ze de andere doorgang.
Ik ren ver voor het gezelschap uit en sta met de rug tegen het Monument - er is maar een monument in de Bijlmer - als koningin Beatrix, Willem Kwekkeboom en Helga Lasschuijt op me afkomen.
Verder naar achteren kan ik niet dus draai ik met ze mee, loop achteruit en begin foto's te schieten. Dichterbij kan ik echt niet komen. Pas als ik op de schouder word getikt houd ik op. Dan blijkt dat ik voor de verzamelde persfotografen ben beland. Achteraf hoor ik dat men mij verschillende keren heeft toegeroepen maar ik heb niets gehoord.
Link
http://www.opensourceamsterdam.nl/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten