dinsdag 14 april 2009

Plaatjesmaatschappij

Op tweede Paasdag zag ik deze pieces aan de Haarlemmerstraat tussen de winkel van AQUA-DIVING en de snackbar op de hoek van de Korte Prinsengracht: I SUPPORT BARCELONA PEOPLE luidt de tekst.
Deze piece doet me denken aan werk van Philip Guston maar ook aan Dream Art van de aboriginals in Australiƫ.
Net om het hoekje staan deze characters.
Ik kwam er langs toen ik op weg was naar de Posthoornkerk waar een boekenbeurs plaatsvond. Daar heb ik dit boekje gekocht voor mijn vrienden in Belgiƫ: DE PLAATJESMAATSCHAPPIJ. Essays over beeldcultuur. En dat sluit weer mooi aan bij wat ik doe op deze blog: plaatjes laten zien van de dingen die ik onderweg tegenkom. Ik ben altijd onderweg (het doel verlies ik wel eens uit het oog). Misschien is dat trouwens wel mijn levensmotto: ik ben altijd onderweg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten